Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Aksaray Şubesi, ek ödemeler ve toplu iş sözleşmesine dikkat çekmek amacıyla basın açıklaması yaptı. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi önünde gerçekleşen açıklamaya çok sayıda sağlık emekçisi katıldı.
“Kuru ekmek zammı değil, temel ücrete 2 bin lira seyyanen zam istiyoruz” pankartı açıldı. “Güneş herkesin, aşı da hepimizin“, “Toplu iş sözleşmesi yenilensin“ dövizlerini taşıyan kitle sık sık “Toplu sözleşme yenilensin” sloganı attı.
SES Aksaray Şubesi İşyeri Temsilcisi Aydın Erol, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin zor koşullarda çalıştığını belirterek, pandeminin şartları daha da ağırlaştırdığını söyledi. Erol , “Yurttaşlarımız, çalışma arkadaşlarımız hastalanıp ölürken biz ekonomik taleplerle gündeme gelmekten imtina ettikçe, iğneden ipliğe yapılan zamlar zaten yoksul olan biz sağlık emekçilerini eylem yapmaya zorluyor. Temel gıda ürünlerinden geçmediğimiz köprülerin ücretlerine, vergi ve harçlardan elektriğe kadar zamlar yağmur gibi yağdırılıyor. Görünen o ki yandaş şirketler için boşaltılan kasa, yeniden emekçilerin alın teriyle dolana kadar zam yağmurları devam edecek” dedi.
‘GEÇİNEMİYORUZ’
Mevcut ücretlerle geçinemediklerini dile getiren Erol, “Tüm emekçiler gibi biz sağlık emekçileri de yandaş sendikanın Toplu İş Sözleşmesi orta oyunu ve TUİK tarafından gerçek olmayan verilerle hesaplanan enflasyon farkı ile ücretlendirildik. Bu ücretlerle kredilerimizi, faturalarımızı, kiralarımızı ödemeye çalışırken gelecek ayı eksi hesapla bekliyoruz. Pandemi ile birlikte yoğun bakım ve acil gibi yüksek riskli alanlarda çalışanların tavandan ek ödeme ile eskisi kadar bile ücret alamıyorlar” diye belitti. Erol, temel yaşam malzemelerinin neredeyse tamamına büyük zamlar gelirken kamu emekçilerinin maaşlarında yapılacak artış ise son açıklanan enflasyon farkı ile birlikte sadece yüzde 13,11 kaldığını belirterek, “Yetmezmiş gibi salgın süreci, sağlık emekçilerinin ek ödemelerinden tasarruf edilmesinin, sözleşmeli- güvencesiz istihdamın arttırılmasının bahanesi oldu” dedi.
TALEPLER
Erol, sağlık çalışanların taleplerini ise şöyle sıraladı:
“* Ülkemizdeki adaletsiz gelir vergisi ile kamu emekçilerinin yılın başında ve sonunda aldığı maaş arasındaki fark her yıl daha fazla artıyor. Adaletsiz gelir vergisi tarifesine son verilmeli, ücretli emekçiler için vergi dilimi oranı en fazla yüzde 10 olarak sabitlenmelidir.
* Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin yoksulluğa ve sefalete itilmesine karşı; toplu sözleşme derhal yenilenmeli, temel ücretlere 2 bin lira seyyanen zam yapılmalıdır.
* Tüm ek ödemeler temel ücrete eklenerek emeklilik hesaplamasına dahil edilmeli, 3 bin 600 ek gösterge, yıpranma hakkı düzenlemesi bir an önce hayata geçirilmelidir.
* Personel eksikliği kadrolu güvenceli istihdamla giderilmelidir.”
MA


















