Afyon Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde çalışan 52 yaşındaki Naciye Kabak, astım hastası olması sebebiyle iş yerine heyet raporunu sunması sonucu hiç bir gerekçe gösterilmeden 8 Haziran’da işten çıkarıldı. “Ağır, tehlikeli ve kimyasal içeren ortamda çalıştırılamaz” ibaresinin olduğu heyet raporunu iş yerine sunan Naciye Kabak’a işyeri hekimi rapora karşılık olarak “hafif işlerde çalışabilir” dedi. Buna rağmen işten çıkarılan Naciye Kabak, işe geri dönmek için dava açmaya hazırlanıyor.
RAPORU ‘ŞİKAYET’ DİYE ALGILADILAR
İşten çıkarılma sürecine ilişkin konuşan Naciye Kabak, astım hastalığından dolayı çalıştığı birimin değiştirilmesi talebinde bulunduğunu ifade ederek, birimimin değiştirilmesi yerine zorla iş akdinin fesh edildiğini söyledi. İl Müdürlüğü tarafından hastalığına yönelik heyet raporu almasını ve kendilerine teslim edilmek istendiğini belirten Naciye Kabak, “Ben onların isteğiyle gidip dokuz kişilik bir doktor heyetinden rapor aldım. O raporu vermeme rağmen aynı işi yapmamda direttiler. Bana ‘Sen bizi kamuya şikayet ettin’ deyip iş akdimi fesh ettiler. Ben sadece dinlenebilmek için bir kaç günlük istirahat raporu aldım” dedi.
EKONOMİK ZORLUKLAR
İşini severek yaptığını ve geri dönmek istediğini kaydeden Naciye Kabak, “İşim elinden alındığı için artık sadece eşimin emekli maaşıyla geçinmeye çalışıyoruz. KPSS’ye hazırlanan bir çocuğum var, o da çalışmıyor. 3 kişi tek bir emekli maaşıyla geçinmemiz imkansız. İşime geri dönmek istiyorum. Avukatıma vekalet verdim ve dava açacağım” diye belirtti.
MA

















