Siyah Amerikalı George Floyd’un ölümüne dair eski polis memuru Derek Chauvin’in yargılandığı davada jüri kararı açıklandı.
Minneapolis’teki Hennepin Bölge Mahkemesi’nde 4 haftadır devam eden yargılamada dün 12 kişilik jüri, yaklaşık 10 saat süren müzakereden sonra yerel saatle 16.10’da kararını açıkladı.
Yargıç Peter Cahill tarafından okunan jürinin kararında Chauvin, kendisine yöneltilen 2 ve 3. dereceden cinayet ile 2. dereceden adam öldürme suçlamalarının tümünden suçlu bulundu.
Kararın okunmasının ardından Chauvin’in hakkında kefalet kaldırıldı ve tutuklanarak cezaevine konuldu.
Hakkındaki 3 suçlamanın tamamından hüküm giyen Chauvin, kelepçelenerek cezaevine gönderildi.
29 Mart’tan beri devam eden davada toplam 45 tanık dinlenmiş, savcılık ve savunma makamlarını önceki gün kapanış konuşmalarını yapmıştı.
Karar, Floyd’un öldürüdüğü Minnesota eyaletine bağlı Minneapolis kentinde bulunan George Floyd Meydanı’nda toplanan kalabalık tarafından coşkuya karşılandı.
Minnesota eyaletinin Minneapolis kentinde, siyah Amerikalı 46 yaşındaki George Floyd, 25 Mayıs 2020’de dolandırıcılık şüphesiyle gözaltına alındığı sırada, 44 yaşındaki polis memuru Derek Chauvin’in 9 dakika 29 saniye boyunca diziyle boynuna bastırması nedeniyle dakikalarca ‘nefes alamıyorum’ diye yalvarmıştı.
Floyd olay yerine gelen acil sağlık ekiplerince kaldırıldığı hastanede öldüğü belirtilmiş, olayla ilgili görüntüler ülkede siyahilere yönelik polis şiddeti tartışmalarını alevlendirmiş ve şiddetli protestolara neden olmuştu.
Floyd’un ölümüne neden olmakla suçlanan Chauvin, olaydan 4 gün sonra gözaltına alınmış, hakkında 2 ve 3. dereceden cinayet ve 2. dereceden adam öldürme suçlamalarıyla dava açılarak tutuklanmıştı.
Chauvin, 29 Mayıs 2020’den beri tutuklu bulunduğu Oak Park Heights’teki hapishaneden 10 Temmuz 2020’de, 1 milyon dolar kefaletle serbest bırakılmıştı.
SPUTNİK


















