İzmir Emekliler Platformu, Karşıyaka Çarşısı girişinde basın açıklaması yaptı. “İnsanca yaşamak için halka bütçe” pankartının açıldığı açıklamada, sık sık “Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiçbirimiz” ve “Sermayeye değil emekliye bütçe” sloganları atıldı. Emekliler adına açıklama yapan Kenan Işık, iktidarın yürüttüğü ekonomi politikalarının sermaye sınıfına aktardığını emekliyi ve emekçiyi görmezden geldiğini ifade etti.
Işık, emekçilerin soygun düzenine karşı örgütlenme çağrısı yaparak, insan onuruna yakışır bir yaşam istediklerini kaydetti. Sefalet ve açlık maaş artışlarını kabul etmediklerini söyleyen Işık, “Örgütlenmemiz önündeki engellerinizi kaldırmanızı, örgütlerle toplu sözleşme yapmanızı istiyoruz. Bu haklarımızı görmeyen kapitalist politikalara karşı tüm emeklileri, emekçileri İzmir Emekliler Platformu’nda ortak mücadeleye davet ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Işık, taleplerini şöyle dile getirdi: “Emekli aylıkları açlık ve yoksul sınırı altında olmamalı. Emekten halktan yana bütçe yapılmalı. İntibak yasası hemen çıkartılmalı. 3.600 ek gösterge herkese uygulanmalı. Emeklilerin yaşam koşulları düzeltilmeli, insan onuruna yakışır bir düzeye çıkartılmalı. Sağlıkta katkı payları kaldırılmalı, parasız sağlık herkesin hakkı olmalı.”
Açıklamanın ardından emekliler, sloganlarla çarşı girişinden Karşıyaka İZBAN durağına kadar yürüyüş gerçekleştirdi.
MA
















