Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Keskin Bayındır, “Barışın Sözünü Halkla Kuruyoruz” şiarıyla Kürdistan’da gerçekleştirdiği halk buluşmalarına devam ediyor. Bayındır, Wan’ın Tûşba ilçesine bağlı Altıntepe Mahallesi’nde yurttaşlarla bir araya geldi.
Barış ve Demokratik Toplum Süreci’nin kendiliğinden gelişen bir süreç olmadığını ifade eden Bayındır, “Bu süreç Kürt halkının yıllardır verdiği mücadele sonucunda gelişen bir süreç. Hem devlet içerisinde hem birçok çevrede süreci kendi çıkarlarına kurban etmek isteyenler var, kendi çıkarları için sürecin bitmesini bekleyen çevreler var, bu yüzden Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan sürecin aciliyetine sık sık vurgu yapıyor. Hem hükümete hem de bizlere çağrıları ve eleştiriler yapıyor. Sürecin üzerinden 1,5 yıl geçti. Bizler tüm örgütlüğümüzle tüm ağırlığımızla bu sürece sahip çıkmalıyız. Bu sürecin yükü hepimizin omuzlarında, nerede olursak olalım, imkânlarımız ne kadar kısıtlı olursa olsun, bu sürece sahip çıkmaktan başka yolumuz yok” dedi.
Bayındır, konuşmasının devamında, “Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan 4 parça Kürdistan’da bulunan tüm herkese sesleniyor; ‘Kürdistan Ulusal Kongrenizi inşa edin, diplomasiyi buradan yürütün, Kürtlerin haklarını burada savunun ve Kürtleri dünyaya burada tanıtın’ diyor” dedi.
MA

















