Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyü sınırları içerisinde planlanan ve en az 16 köyü olumsuz etkileyecek Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde başlatılan çadır nöbeti beşinci gününde devam etti. Nöbete, JES’ten etkilenen köylerde yaşayan kadın yurttaşlar lokmalarıyla ziyaret gerçekleştirdi. Kadınlar, Gimgim Ekoloji Platformu Kadın Meclisi’nin toplantısını ise nöbet çadırında gerçekleştirdi. Kadınlar toplantıda sık sık “Varto yeşildir, yeşil kalacak”, “Havama, suyuma, toprağıma dokunma” sloganlarını attı.
Çok sayıda kadının katılımıyla gerçekleşen toplantıda konuşan Gimgim Ekoloji Platformu Kadın Meclisi Üyesi Eylem Karaduman, kadınların iradesinin önemli olduğunu söyledi. Eylem Karaduman, “Çok söz kuruldu ama köy kadınları çok söz kuramadı. Biz kadınlar, Varto’nun iradesini bu çadırdan çıkarabiliriz. Gençlik de örgütlendi. Bu ekoloji platformunun içinde bir kadın komisyonu olarak söz kurmak istedik. Bugün toplantımızı da burada alacağız” dedi.
Kadınların tek tek söz aldığı toplantıda JES’e karşı mücadelede kadınların iradesine vurgu yapıldı. Kadınlar toplantıda zılgıt atarken, toplantının ardından klamlarla halaya durdu.
MA


















