Tarım ve Orman Bakanlığı, hazırladığı yeni yasa düzenlemeleri tarımla ilgili bazı düzenlemelerde köklü değişikliklere gidiliyor. Yapılan değişikliklerle “sözleşmeli çiftçilik” uygulaması tarımda temel hukuk haline geliyor. Ayrıca tarımsal destekleme sisteminde de Çiftçi Kayıt Sistemi devre dışı bırakılıyor.
Bakanlık tarafından hazırlanan yasa taslağına ulaştığını belirten Ekonomi gazetesi yazarı Ali Ekber Yıldırım bugünkü köşe yazısında taslağa dair ayrıntılar verdi. Ekonomi gazetesinin ulaştığı taslağa göre, belirlenen ürün ve ürün gruplarında üretim yapılması, bakanlığın iznine tabi olacak. İzinsiz üretime devam edilmesi halinde, bu faaliyetten elde edilecek yıllık brüt hasılanın yüzde 1’inden 5’ine kadar idari para cezası uygulanacak.
TASLAKTAKİ DEĞİŞİKLİKLER NE GETİRİYOR?
– Tarım ve Orman Bakanlığı’nca belirlenen ürün ve ürün gruplarının üretimi için çiftçiler bakanlıktan izin almak zorunda; izin almayanlara idari para cezası uygulanacak.
– Bakanlık tarafından belirlenen ürünlerin sözleşmeli olarak üretilmesi zorunlu hale geliyor.
– Üst üste iki yıl ekilmeyen tarım arazileri, bakanlıkça kiraya verilerek üretim yapılması sağlanacak. Kiralamadan elde edilen gelirden, arazi sahiplerine de ödeme yapılacak.
– Desteklemelerde, Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) yerine bakanlıkça belirlenen kayıt sistemleri esas alınacak.
– Lif, tohum ve sap üretimi ile tıbbi amaçlı kenevir yetiştiriciliği, bakanlığın iznine tabi olacak, üretim kotasını Cumhurbaşkanı belirleyecek.
HABER MERKEZİ


















