Hürmüz Boğazı’nda geçtiğimiz günlerde bir geminin vurulması ve ABD ile İran’ın karşılıklı misilleme saldırılarının ardından bir geminin daha vurulduğu bildirildi. İngiltere Deniz Ticareti Operasyonlar Merkezi (UKMTO) tarafından duyurulan habere göre; Türkiye saati ile 13.00 sularında Hürmüz Boğazı’nda ticari bir gemi saldırıya uğrarken, mürettebatın durumunun iyi olduğu bildirildi.
ABD ve İran arasında imzalanan geçici mutabakatın ardından ikinci defa yaşanan saldırı gerilimi artırırken, önceki saldırıyı gerekçe yapan ABD dün gece İran’da bazı hedefleri vurduğunu açıklamıştı. Devrim Muhafızları da ABD saldırılarına karşı ABD’ye ait Ortadoğu’daki bazı hedefleri vurduğunu duyurmuş, Bahreyn İran dronlarının Bahreyn’i hedef aldığını açıklamıştı.
UKMTO ve Umman Hürmüz Boğazı’nda Umman yakınlarında yer alan rotayı giriş ve çıkış trafiğine izin verecek şekilde genişleteceğini duyurmuştu. İran ise, Hürmüz Boğazı’ndaki giriş çıkışlarda kendi hakimiyetinin tanınmasında ısrar ederek, uyarıda bulunmuştu.
MA

















