Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı başlatılan nöbet eylemi 55’inci gününe girdi. Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi tarafından başlatılan nöbet alanındaki çadırlara “Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin”, “No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime”, “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” pankartları asıldı.
Nöbet eylemini, Tatan köyündeki yurttaşlar devraldı. Nöbet eylemine, çevre köylerden yurttaşların yanı sıra demokratik kitle örgütleri de dayanışma ziyaretinde bulundu.
MA


















