Genel İş İzmir 7 Nolu Şubesi, Bornova Belediyesi çalışanlarının uğradığı fiziksel şiddet ve hakaretlere yönelik Bornova’da basın açıklaması düzenledi. “Belediye işçisi yalnız değildir” pankartı açılan açıklamada, “Şiddete hayır, emeğe saygı” ve “Yaşasın örgütlü mücadelemiz” sloganları atıldı.
Açıklamada konuşan Genel İş İzmir 7 Nolu Şube başkanı Uğur Nazlıoğlu, Bornova Belediyesi çalışanlarının son dönemde hakaret, tehdit ve fiziksel saldırılara uğradığını belirtti. Nazlıoğlu, “Her yurttaşın belediye hizmetlerine ilişkin eleştiri ve talepte bulunma hakkı vardır. Ancak eleştiri ile hakaret, itiraz ile şiddet aynı şey değildir. Hiçbir gerekçe, görevini yapan belediye emekçilerine yönelik hakareti, tehdidi ya da şiddeti meşru kılamaz. Bugün yükselttiğimiz itiraz yalnızca Park ve Bahçeler Müdürlüğümüzde yaşanan son olaya değil, tüm belediye emekçilerine yönelik hakaret, tehdit ve şiddet anlayışınadır. Çünkü parkları düzenleyen, sokakları temizleyen, kent yaşamını sürdüren, sosyal hizmetleri yurttaşlara ulaştıran, güvenlik hizmeti veren tüm emekçiler aynı saygıyı hak etmektedir” dedi.
‘ŞİDDETİN KARŞISINDAYIZ’
Nazlıoğlu, “Hiçbir öfke, hiçbir gerilim ve hiçbir memnuniyetsizlik emeğiyle geçinen insanlara hakaret edilmesini ya da şiddet uygulanmasını haklı gösteremez. Kentlerimizi birlikte var ediyoruz; bunun yolu karşılıklı saygıdan, dayanışmadan ve birbiriniz emeğine değer vermekten geçmektedir. Bizler DİSK Genel-İş Sendikası olarak belediye emekçilerinin onurunu, çalışma barışını ve güvenliğini savunmaya, emeğe yönelen her türlü hakaretin, tehdidin ve şiddetin karşısında durmaya devam edeceğiz” dedi.
MA

















