Meletî’nin Battalgazi ilçesinde, Pınarbaşı MSS Yol Yapımı ile Tetiş İnşaat ortaklığındaki şantiyede 25 Ocak 2025 tarihinde meydana gelen iş kazasında ağır yaralanarak felç kalan işçi Murat Taşdemir yatağa bağımlı şekilde yaşıyor. Kaza sonrası şirket tarafından maaşı ve sigortası kesilen Taşdemir, bunun üzerine Malatya Cumhuriyet Başsavcılığı’na başvurarak şikayetçi oldu. Ancak şikayet üzerine açılan soruşturma da takipsizlikle sonuçlandı.
Soruşturmanın kendi aleyhine sonuçlanmasının ardından Taşdemir, yaşadığı Agirî’nin Panos (Patnos) ilçesinde hukuk mücadelesi başlattı. Patnos 1. Asliye Ceza Mahkemesi tarafından açılan dava sürerken, Taşdemir’in şikayetinden vazgeçmesi için şirket sahipleri Mustafa Tetik, Yılmaz Tetik ve AKP Elazığ İl Yöneticisi Murat Tetik tarafından tehdit edildiği belirtildi. Yoğun bakımda tedavi gördüğü dönem Xarpêt MHP Milletvekili Semih Işıkver’in adının kullanılarak kendisine baskı yapıldığını iddia eden Taşdemir, kazanın ardından sigortasının ve maaşının kesildiğini, ölüme terk edildiğini söyledi. Taşdemir, sorumluların cezalandırılması için yetkililere adalet çağrısında bulundu.
HASTANEDE TEHDİT EDİLDİ
Geçirdiği kaza ve sonrasında yaşadıklarını anlatan Taşdemir, can güvenliği olmadığı için Panos’a geçtiğini belirterek, süreci şöyle anlattı: “Geçtiğimiz yılın Ocak ayında Malatya’daki şantiyede ağır bir iş kazası geçirdim ve bu kaza sonucunda felç kaldım. Daha hastanede, yoğun bakımda yaşam mücadelesi verirken şirketin elemanları yanıma geldi. Şuurumun bile yerinde olmadığı o anlarda bana şikayetçi olup olmayacağımı sordular. Ardından Elazığ MHP Milletvekili Semih Işıkver’in selamını ileterek ‘Semih Bey bu konularda hassas, şikayetçi olursan başına geleceklerden biz mesul değiliz’ diyerek beni açıkça tehdit ettiler. Can güvenliğim için apar topar taburcu olup Patnos’a döndükten sonra ise ‘tüm tedavi masraflarını karşılayacağız’ diyen şirket, ilk iş olarak sigorta ve maaşımı kesip tüm telefonlarımı engelledi. Fizik tedavi doktoru bulamadığım için 18 aydır kendi imkanlarımla çırpınıyorum.”
‘AYRIMCILIĞA MARUZ KALDIM’
18 aydır yatağa bağımlı halde yaşam mücadelesi verdiğini vurgulayan Taşdemir, soruşturmanın kapatılmaya çalışıldığını söyledi. Taşdemir, “Olayın ardından durumu sormak için ulaştığım Elazığ MHP İlçe Başkanı benden adres alıp ‘döneceğiz’ dedikten bir ay sonra şirket sahipleriyle Sheraton Oteli’nin açılışında yan yana boy gösterdi. Ağrı Milletvekili Ruken Kilerci’ye defalarca raporlarımı gönderdim, telefonlarımıza bile çıkmadılar. Bu süreçte sadece DEM Parti Milletvekili sesimizi duydu. Üstelik kazadan hemen sonra tek bir ifadem dahi alınmamışken savcılık dosya hakkında kovuşturmaya yer olmadığı kararı vererek olayın üstünü örtmeye çalıştı. Bu ülkede cinayetler 15 günde çözülürken, ben 18 aydır adli mekanizmaların dosyamı karartma çabasıyla uğraşıyorum. Açıkça söylüyorum; ben Kürt olduğum için bu tehditlere ve ayrımcılığa maruz kaldım. Elazığlı bir vatandaş olsaydım beni böyle ölüme terk edemezlerdi” diye belirtti.
Kaza sonrası ailesiyle birlikte mağdur olduğunu dile getiren Taşdemir, mağduriyetinin giderilmesini isteyerek, şöyle devam etti: “Kazadan önce evin tek geçim kaynağı bendim. Şimdi ise 4 çocuğumdan 3’ü öğrenci ve biri üniversitede okuyor. Şu an eve giyim sektöründe aylık 20 bin TL asgari ücretle çalışan oğlum bakıyor. Kiradayız, bu hayat pahalılığında, elektrik ve okul masraflarının altında 6 kişilik bir aile bu parayla nasıl geçinsin? Şirket yetkilileri hastanede bir kez olsun geçmiş olsuna gelmedikleri gibi, beni hem maddi hem manevi olarak mağdur etti. Buradan tüm devlet yetkililerine sesleniyorum; bu ülkede bir işçiyi sakat bırakıp tehdit edip ölüme terk etmek suç değil midir? Eğer bugün sağlığım yerinde olsaydı kimseden bir talebim olmaz, ekmeğimi taştan çıkarırdım. Devlet büyüklerinden tek isteğim bu hukuksuzluğa ve Tetik İnşaat’ın yarattığı bu büyük mağduriyeti gidermeleridir.”
MA / Serkan Satılmış

















