Amed’de 3 aylık hamile Helin Eren’i (19), 24 Temmuz 2025’te katleden Siyabent Şeker’in yargılandığı davanın ilk duruşması Diyarbakır 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Şeker, “Kadına karşı kasten öldürme” ve “Ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından ağırlaştırılmış müebbet istemiyle yargılanıyor. Duruşmaya Rosa Kadın Derneği, İnsan Hakları Derneği (İHD), Amed Barosu avukatları, Helin Eren’in ailesi katıldı. Kimlik tespitiyle başlayan duruşmaya tutuklu fail Siyabent Şeker, cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla katıldı. Fail, savunmasını duruşma salonuna gelerek yüz yüze yapmak istediğini söyledi. Mahkeme heyeti, failin bir sonraki duruşmada bizzat savunma yapma talebini kabul etti. Helin Eren’in avukatları ise bu karara itiraz etti.
‘BEBEĞİ ÖLDÜRMEKTEN DE YARGILANSIN’
Daha sonra söz alan Helin Eren’in annesi Kıymet Eren, failden şikâyetçi olduğunu söyledi. Kıymet Eren, “Kızıma çok işkenceler yaptı. Komşuları, kızımın sürekli sesinin geldiğini söylemişler. ‘Bu kızın sahip çıkacak bir ailesi yok mu?’ demişler. Bunu da bana sonradan söylediler. Bunlardan sonra haberim oldu. Siyabent’in annesi ve babası, kızıma çok hakaret ediyordu. Oğlunu doldurup kızıma saldırtıyordu. Ben onun anne ve babasından da şikâyetçiyim. Ailesi bebeği istemedi. O yüzden kızımı hastaneye götürdü ancak aldırma süresi geçmişti. O yüzden bebeği de öldürmekten de yargılansın” dedi.
Helin Eren’in babası Aziz Eren ise “Adaletin tecelli edilmesini istiyorum. Bu kız kaçtıktan 1 hafta sonra hep şikâyet ediyordu. Kızıma telefon kullandırmıyordu. Eve gittiğinde kayınbabası veya kaynanasının telefonuyla bizi arardı. Kızım resmi nikah talep ediyordu ama kıymadılar. 3-4 aylık hamileydi. Kızıma karşı baskı yapsınlar diye oğullarını tehdit ediyordu” diye konuştu.
KUZENİ OLAYI ANLATTI
Helin Eren’in katledilmesine şahit olan kuzeni Z.M. olay günü yaşananları anlattı. Olayı ağlayarak anlatan Z.M., “Olay günü Helin’le bizim evdeydik. Helin gün içinde telefonda eşiyle konuşuyordu. Ben ona ‘Ne diyor’ deyince, o da ‘Gel çiçek aldım, yemek ısmarlayayım, sorunlarımızı konuşalım diyor’ dedi. ‘Sen hamilesin, gel sana yemek ısmarlayacağım’ diyor. Helin hazırlanırken Siyabent aradı, ben cevapladım. ‘Aşkım ne yapıyorsun’ dedi. ‘Helin müsait değil, olunca arar’ dedim. Helin o sırada evden çıkarken, ben de peşinden çıktım. Helin, ‘Neredesin, yoldayız geliyoruz’ dedi. Eşi de ‘Siz ilerleyin, ben geleceğim’ dedi. Helin’in interneti olmadığı için benim telefondan aradı. Biz Çiftkapı’ya vardığımız gibi arkadan bağırma sesi geldi. O sırada ‘Helin’ diye bağırma sesi duydum. Onu görünce tedirgin oldum” dedi.
Failin ilk önce Helin’i yaraladığını, ardından da telefonunu alıp kapattıktan sonra katlettiğini söyleyen Z.M., “Helin daha öncesinde eşinin kendisine şiddet uygulayıp parmağını kestiğini söylemişti. Helin’i sürekli tehdit ediyordu. Helin yaşadıklarını ailesine anlatmadı” ifadelerini kullandı.
BARO’NUN VE ROSA’NIN KATILIM TALEBİNE RET
Helin Eren’in avukatları, sanığın savunmasının ardından beyanda bulunacaklarını söyledi. Duruşmada Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü avukatı Şeyhmus Erdoğan, davaya katılma talebinde bulunarak sanığın cezalandırılmasını talep etti. Amed Barosu, Rosa Kadın Derneği ve İnsan Hakları Derneği de davaya katılma talebinde bulundular.
Mahkeme heyeti, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı avukatlarının katılma talebini kabul ederken, diğer talepleri reddetti. Ayrıca müştekiler Aziz Eren ve Kıymet Eren’in davaya katılma talepleri de kabul edildi.
Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk hâlinin devamına karar vererek, diğer tanıkların dinlenmesi ve sanığın yüz yüze savunmasının alınması için duruşmayı 29 Eylül’e erteledi.
MA

















