Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), sendika üyeleri Naciye Kabak’ın Afyon Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ndeki işinden çıkarılması üzerine müdürlük önünde basın açıklaması düzenledi. Açıklamaya TSS İş Sendikası Genel Başkanı ve Afyonkarahisar İl Başkanı da katılım sağladı. Basın metnini OTİS Genel Başkanı Birsel Tuğlu okudu.
Hasta emekçi Naciye Kabak’ın haksız şekilde işten atıldığını belirten Birsen Tuğlu “Sağlık durumu bozulan 52 yaşındaki bir kadını, anayasal hakkını arayıp Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurdu diye, adeta intikam alırcasına işten atmak, onun emeklilik hakkını dahi elinden alarak açlığa mahkum etmek hangi devlet geleneğinde, hangi vicdanda, hangi kitapta yazar? Bu açıkça vatandaşa düşmanlıktır, kul hakkı yemek ve kanunları çiğnemektir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı ‘Teftiş ve denetimlerimizle çalışanlarımızın yaşamlarını tehlikeye atanlara geçit vermiyoruz, İSG’de sıfır tolerans’ dedi. Biz de buradan Çalışma Bakanlığına sesleniyoruz: Bu kurumda İşçi Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, ancak işçilerin ve sendikamız OTİS’in canı pahasına mücadelesiyle, açtığımız ve her birini işçi lehine kazandığımız onlarca mahkeme kararıyla zorla uygulatılmaktadır. İş yeri hekimini de, İSG uzmanını da bu kuruma getiren, idarenin tüm cezalandırma, sürgün ve baskılarına rağmen geri adım atmayan OTİS üyelerinin haklı mücadelesidir. Diğer yandaş sendikalar idareyle kol kola girip işçinin sömürülmesini izlerken, OTİS üyesi işçiler işten atılma pahasına Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını bu kuruma öğretmektedir. Bu kurumda işçi sağlığı ayaklar altındadır. Henüz işçilerine en temel Kişisel Koruyucu Donanımı (KKD) dahi vermeyen idare, sığınağı basan lağım sularını temizlemek için işçileri aşağıya maskesiz ve ayaklarında terliklerle indirmiştir! Kamuoyu, önlem alınmadan kanalizasyona indirildiği için enfeksiyon kaparak gencecik yaşında hayatını kaybeden Zafer Açıkgözoğlu’nu unutmadı” diye belirtti.
ZORLA İŞ AKDİ FESHEDİLDİ
Naciye Kabak’ın hastaneden alınmış raporuna dikkat çeken Birsen Tuğlu “Raporda açıkça ‘Ağır, tehlikeli ve kimyasal içeren ortamda çalıştırılamaz’ denmektedir. İşyeri Hekimi bu belgeye ‘hafif işlerde çalışabilir’ yazmıştır. Buna rağmen Afyonkarahisar GSB İl Müdürü, altına imza attığı o hukuksuz belgeyle işçiye aynen şunu demiştir: ‘Ya hastalığına rağmen aynı ağır işi yapmaya devam edersiniz ya da iş akdinizi feshederiz!’ Bu, sadece bir işçiyi değil, tüm engelli yurttaşları, sağlık hakkını arayan herkesi ve anayasal koruma altındaki engelli haklarını hiçe saymaktır. Naciye ablamızın hakkını da o mahkeme salonlarında, sokakta ve her kürsü de mücadele vererek sizden alacağız! Kanun bilmez, yönetmelik bilmez, kul hakkı tanımaz yöneticilere karşı mücadelemiz, son ana kadar durmaksızın devam edecektir! Naciye Kabak yalnız değildir! İşçilerin birliği sürgünleri, fesihleri yenecek” diye konuştu.
MA

















